小口 覺

Satoru Oguchi


経歴

1969年兵庫県生まれ。明治大学法学部卒業後、雑誌を中心に執筆活動を開始。PC、インターネットをはじめとするIT分野のほか、DIME(小学館)、日経クロストレンド(日経BP)といった媒体でトレンド全般について取材を続けてきた。また、脳科学、社会学、移動体通信、SNS、Web制作、プログラミング教育など幅広いテーマで書籍、ムックの編集協力を行うほか、企業のオウンドメディア立ち上げ・運営に携わる。独自視点のコラムを、家電Watch(インプレス)やデジモノステーション(エムオン・エンタテインメント)などで発表。自慢できる家電を「ドヤ家電」と命名し、日経MJ発表の「2016年上期ヒット商品番付」前頭に選定される。近年は“意識低い系マーケティング”をテーマに企業取材を重ね、その理論を『ちょいバカ戦略: 意識低い系マーケティングのすすめ』(新潮社刊)にまとめる。

著書

※シナリオ担当

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound
PAGE TOP